DCLA-training (3 x 1500m)

Het is weer woensdag en dan staat er steevast een training van DCLA op het programma. Vandaag is dat natuurlijk niet anders. Er zijn nochtans een aantal elementen die me mogen weghouden van deze training. In de allereerste plaats laat mijn gezondheid momenteel te wensen over. Bovendien heb ik de vorige twee dagen al goed gelopen en kunnen mijn benen wat rust verdragen. Gelukkig voel ik mij net voor de training vrij goed en kleed me dus toch om en vertrek, samen met Tibo en Tobi, naar de atletiekarena van Kessel-Lo.

Vooraleer echt aan de opwarmingsronde te vertrekken, loop ik, samen met enkele anderen, twee rondjes op de piste. Na die twee rondjes is het dan net tijd om met de eigenlijke opwarming te beginnen. De snelheid tijdens de 5km opwarming loopt stelselmatig op. Tijdens de eerste helft ligt deze rond de 11,5km/u, maar de tweede helft ligt deze net iets hoger, zijn om en bij de 12 km/u. Na de opwarming moest ik zelfs dringend naar het toilet. Gelukkig biedt het oud-gemeentehuis van Kessel-Lo hier de oplossing.

Intussen heeft Miel, onze trainer, de eerste uitleg van het af te werken trainingsprogramma bekend gemaakt. De details houdt hij bij en zullen gedurende de training verder uitgelegd worden. We starten me enkele korte versnellinkjes. Daarna volgen er drie 1500m. De eerste 1500m bestaat uit een 500m rollen, dan een 500m vlot om te eindigen met 500m snel. De tweede 1500m wordt duidelijk zwaarder, zijnde 500m vlot, 100 jog, 400m snel, 200m jog en nog een 300m snel. Met een groepje van vier leggen we er echt wel de pees op. De snelle stukken worden echt wel snel gelopen, met snelheden van 16 à 17 km/u.

De laatste 1500m wordt zelfs nog zwaarder en bestaat uit 500m vlot, onmiddellijk gevolgd door 1000m snel. Met twee starten we aan de laatste 1000m en lopen echt wel vrij snel. Het is precies een miniwedstrijdje onder ons twee. Zoiets geeft me net dat extra om door de bovenlimiet te gaan en ik loop echt wel ver in de rode zone. Mijn snelheid ligt dan ook constant boven de 15 km/u. De snelle kilometer wordt dan ook afgelegd in 3’45”. Dit is voor mij echt wel een snelle kilometer.

Daarna lopen we in een klein groepje nog anderhalve ronde van de Finse piste en besluiten met een korte stretching langs de atletiekpiste. Nadat de kids hun training beëindigd hebben is het tijd voor een warme douche en een warm hapje. Twee warme maaltijden vandaag, hmmmm.

Movescount_logo     strava


 

(40 keer bezocht, waarvan 1 vandaag)

Comments

comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *